Regulamin owu24, polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych
Jun 27, 2024

REGULAMIN OWU24.PL
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Ten regulamin („Regulamin”) określa zasady używania aplikacji zwanej OWU24.PL, dostępnej na następującej stronie internetowej: https://owu24.pl/ (odpowiednio, „Aplikacja” oraz „Strona Internetowa”), a także określa zakres praw i obowiązków Softwise.AI spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Bolesława Prusa 2, 00-403 Warszawa; rejestracja: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, numer KRS: 1097298; NIP: 9522254365; kapitał zakładowy: PLN 5 000,00; „Usługodawca”), z jednej strony, oraz płatnikiem lub też użytkownikiem Usług („Usługobiorca”), z drugiej strony.
W ramach Aplikacji Usługodawca świadczy na rzecz Usługobiorcy następujące usługi wspierane przez technologię sztucznej inteligencji, mianowicie: (i) dostęp do obszernej bazy wiedzy dla agentów ubezpieczeniowych, obejmującej tysiące dokumentów dotyczących różnych typów ubezpieczeń; oraz (ii) możliwość wyświetlania, przeglądania oraz filtrowania Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (OWU), kart produktów oraz innych kluczowych dokumentów kilkudziesięciu towarzystw ubezpieczeniowych (“Usługi”).
Usługi Odpłatne (zdefiniowane w pkt. 4.1 Regulaminu) są przeznaczone dla Usługobiorców będących przedsiębiorcami, dla których Kontrakt (zdefiniowany w pkt. 4.3 Regulaminu) ma charakter zawodowy. Jeśli Usługobiorca twierdzi, że charakter Kontraktu jest inny, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Usługodawcę przed rozpoczęciem korzystania z Usług. Usługodawca zobowiązuje się podjąć rozsądne działania w celu weryfikacji statusu Usługobiorcy, w tym poprzez sprawdzenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Postanowienia dotyczące Usługobiorcy stosuje się również do osób fizycznych będących pracownikami lub współpracownikami Usługobiorcy, uprawnionych przez Usługobiorcę—za zgodą Usługodawcy—do używania Aplikacji (“Użytkownicy”). Usługobiorcy odpowiadają za Użytkowników (w tym za przestrzeganie Regulaminu przez Użytkowników). Usługobiorca zapewnia, że (i) każdy z Użytkowników zapoznał się z Regulaminem i Polityką Prywatności jeszcze przed rozpoczęciem używania Aplikacji oraz (ii) Użytkownicy będą się stosować do zobowiązań i obowiązków przewidzianych w tych dokumentach. Dla uniknięcia wątpliwości, Usługobiorca może być jednocześnie Użytkownikiem.
Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy, który umożliwia umożliwia szybką, bezpośrednią i skuteczną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną kontakt@owu24.pl. Komunikacja z Usługodawcą jest możliwa w języku polskim. Usługodawca dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia terminowej i skutecznej komunikacji.
Akceptacja Regulaminu następuje przed założeniem Konta (rozumianego tu jako identyfikowany poprzez adres email oraz hasło zasób Aplikacji, pozwalający na dostęp do oraz używanie Aplikacji przez Usługobiorcę oraz Użytkowników; “Konto”).
Usługobiorcy mają obowiązek używania Aplikacji w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa. Usługobiorcy zobowiązani są do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych oraz treść danych podanych przez Użytkowników związanych z tym Usługobiorcą.
UŻYWANIE APLIKACJI
Do używania Aplikacji i wszystkich jej funkcjonalności niezbędne jest spełnienie wymagań technicznych w postaci:
posiadanie komputera lub urządzenia mobilnego z systemem iOS lub Android, na którym zainstalowana będzie aktualna wersja przeglądarki internetowej Google Chrome (rekomendowana) lub o podobnej renomie;
dostęp do sieci Internet z prędkością pobierania danych co najmniej 1 Mb/s. Przy czym, koszty transmisji danych związanych z używaniem Aplikacji obciążają Usługobiorcę lub Użytkowników, z wyłączeniem Usługodawcy;
posiadanie skrzynki poczty elektronicznej.
Używanie Aplikacji i dostępnych w jej ramach Usług odbywa się w ramach usługi chmurowej, bez instalowania programów komputerowych na urządzeniach Usługobiorcy lub Użytkowników. Ponieważ nie ma potrzeby instalowania jakiejkolwiek części Aplikacji lub innego programu związanego z Aplikacją a pochodzącego od Usługodawcy, Usługodawca nie udziela Usługobiorcy żadnego upoważnienia do korzystania (licencji) do takiego oprogramowania. Usługobiorca i Użytkownicy mogą używać jedynie funkcjonalności udostępnionych i zarządzanych przez Usługodawcę.
Zakres Usług dostępnych aktualnie w ramach Aplikacji jest każdorazowo opisany w Poradniku Użytkownika dostępnym odpowiedniej zakładce na Stronie Internetowej. Aplikacja może być używana wyłącznie do korzystania z Usług.
Usługobiorca ma prawo udostępnić Aplikację Użytkownikom, zgodnie z wytycznymi Usługodawcy. Liczba Użytkowników zależy od wybranego Pakietu.
Za działania i zaniechania Użytkowników związanych z Usługobiorcą, Usługobiorca ten odpowiada jak za działania i zaniechania własne.
Usługobiorca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy oraz nieprzekazywania osobom trzecim danych umożliwiających dostęp do Konta.
Na Konto może logować się wyłącznie Użytkownik o podanym imieniu i nazwisku lub z przypisanego adresu IP.
Współdzielenie Konta jest zabronione.
Naruszenie tego postanowienia uprawnia Usługodawcę do wylogowania Użytkowników z aktywnych sesji oraz do naliczenia dodatkowego wynagrodzenia stosownie do liczby faktycznie korzystających, bez uszczerbku dla innych uprawnień Usługodawcy wynikających z Regulaminu lub Kontraktu.
Po zakończeniu świadczenia Usług Usługobiorca umożliwi Usługobiorcy—na wyraźne żądanie tego ostatniego—pobranie danych, które zostały wprowadzone do Aplikacji przez Usługobiorcę lub Użytkowników. Jeżeli Usługobiorca nie zgłosi odnośnego żądania w terminie 30 dni od dnia zakończenia świadczenia Usług, Usługodawca może usunąć wszystkie takie dane oraz ich istniejące kopie. Po usunięciu danych ich odzyskanie przez Usługobiorcę nie będzie możliwe.
USŁUGI NIEODPŁATNE
Usługa utrzymania oraz dostępu do Konta (“Usługa Konta”) jest świadczona bezpłatnie. Usługa Konta świadczona jest przez czas nieokreślony.
Usługa Konta wymaga założenia Konta (rejestracji), na które składa się:
wypełnienie przez Usługobiorcę formularza rejestracji, dostępnego tu: https://owu24.pl/register;
zaznaczenie pola potwierdzającego zapoznanie się i akceptację postanowień Regulaminu;
kliknięcie przycisku potwierdzającego chęć dokonania rejestracji;
aktywacja Konta (double opt-in) za pomocą linka weryfikacyjnego.
Usługobiorca jest zobowiązany do podania prawdziwych i prawidłowych danych.
Brak podania danych w polach oznaczonych jako obowiązkowe w formularzu rejestracji lub brak zaznaczenia pola potwierdzającego zapoznanie się i akceptację postanowień Regulaminu uniemożliwi założenie Konta.
Po założeniu Konta, Usługobiorca otrzyma email z linkiem weryfikacyjnym, a także z linkiem do strony internetowej (i) zawierającej kolejne wersje Regulaminu w postaci oraz (ii) umożliwiającej jego pobranie, przechowywanie oraz odtwarzanie w zwykłym toku czynności.
Po założeniu Konta Usługobiorca (w tym Użytkownik) może się na nie logować i używać Aplikacji. Logowanie na Konto następuje przez wypełnienie odpowiedniego formularza i podanie wymaganych w nim danych oraz kliknięcie przycisku logowania.
Po założeniu Konta Usługobiorca (w tym Użytkownicy) mają możliwość używania Aplikacji w ramach bezpłatnego Pakietu Free, o następującej funkcjonalności:
Przeglądanie wszystkich aktualnych ogólnych warunków ubezpieczenia oraz kart produktów ubezpieczeniowych.
Dostęp do Informacji o ostatnio zaktualizowanych dokumentach.
Dodawanie dokumentów do ulubionych.
Pobieranie plików.
W przypadku utraty dostępu do Konta oraz gdy samodzielna zmiana adresu email przypisanego do Konta nie jest możliwa z różnych przyczyn niezależnych od Usługobiorcy, Usługobiorca powinien o tym powiadomić Usługodawcę. Zgłoszenie powinno zawierać pełną nazwę Usługobiorcy, dane adresowe, NIP, dotychczasowy adres email przypisany do Konta, uzasadnienie, przyczyny utraty dostępu do Konta oraz nowy adres email, który ma zostać przypisany do Konta wraz z imieniem i nazwiskiem osoby, która przejmie rolę administratora Konta. Zgłoszenie musi zostać dokonane Usługodawcy w formie pisemnej lub dokumentowej oraz podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Usługobiorcy.
USŁUGI ODPŁATNE
Aby używać Usług w ramach Aplikacji w zakresie Pakietów (rozumianych tu jako wybrane przez Usługobiorcę warianty Usług spośród aktualnie oferowanych przez Usługodawcę, określające liczbę Użytkowników oraz okres dostępu do Aplikacji; każdy z nich, “Pakiet”) innych niż Pakiet Free (“Usługi Odpłatne”), konieczne jest—oprócz założenia Konta—spełnienie następujących warunków:
złożenie Zamówienia (rozumianego tu jako bezwarunkowe oświadczenie woli Usługobiorcy zawarcia z Usługodawcą umowy w przedmiocie świadczenia Usług Odpłatnych, w zakresie wybranego Pakietu, w ramach Aplikacji; “Zamówienie”); oraz
uiszczenie Opłaty Subskrypcyjnej (rozumianej tu jako opłata za niewyłączne, ograniczone, odpłatne uprawnienie do używania Usług Odpłatnych, w zakresie wybranego Pakietu, w ramach Aplikacji; “Opłata Subskrypcyjna”), określonej w Cenniku (rozumianym tu jako oficjalna informacja o aktualnych cenach Pakietów lub też innych świadczeń, dostępna w Aplikacji, stanowiąca integralną część Regulaminu; “Cennik”) lub w odrębnym—udokumentowanym, pod rygorem nieważności—porozumieniu (Kontrakcie) między Usługodawcą a Usługobiorcą, o którym mowa w pkt. 4.3 Regulaminu.
Złożenie Zamówienia wymaga:
wyboru Pakietu, z którego chce skorzystać Usługobiorca spośród Pakietów aktualnie oferowanych przez Usługodawcę;
podania lub potwierdzenia prawdziwych i prawidłowych danych potrzebnych Usługodawcy do wystawienia faktury;
zaznaczenia pola potwierdzającego zapoznanie się i akceptację postanowień Regulaminu;
wybrania sposobu płatności spośród opcji dostępnych w Aplikacji;
kliknięcia przycisku wskazującego na obowiązek zapłaty po bezpłatnym okresie próbnym.
Umowa w przedmiocie świadczenia Usług Odpłatnych (“Kontrakt”) jest zawarta w chwili kliknięcia przycisku wskazującego na obowiązek zapłaty po bezpłatnym okresie próbnym:
chyba że Usługodawca oraz Usługobiorca zawarli ze sobą dodatkowe udokumentowane porozumienie, którego integralną częścią jest Regulamin—wówczas zawarcie Kontraktu następuje z chwilą złożenia lub dołączenia ostatniego z wymaganych podpisów.
w każdym razie, Usługobiorca może wypowiedzieć Kontrakt w trybie natychmiastowym w terminie 7 dni od zawarcia Kontraktu—aby skutecznie skorzystać z tego uprawnienia, oświadczenie woli wypowiedzenia Kontraktu musi zostać doręczone Usługodawcy przed upływem ww. terminu albo na adres email kontakt@owu24.pl albo na adres fizyczny Usługodawcy przy ul. Bolesława Prusa 2, 00-403 Warszawa.
Brak zaznaczenia pola potwierdzającego zapoznanie się i akceptację postanowień Regulaminu lub brak wyboru sposobu płatności spośród opcji dostępnych w Aplikacji uniemożliwi złożenie Zamówienia i zawarcie Kontraktu. Po skutecznym złożeniu Zamówienia na adres email przypisany do Konta, z którego zostało złożone Zamówienie, zostanie wysłane potwierdzenie złożenia Zamówienia.
Usługobiorca, który złożył Zamówienie, ma obowiązek uiścić Opłatę Subskrypcyjną zgodnie z postanowieniami Regulaminu lub Kontraktu.
Wysokość Opłaty Subskrypcyjnej, którą jest zobowiązany zapłacić Usługobiorca w związku z Zamówieniem, jest widoczna (i) przy składaniu Zamówienia, w tym w podsumowaniu Zamówienia, albo (ii) w odrębnym porozumieniu między Usługodawcą a Usługobiorcą—w każdym razie, zawsze przed zawarciem Kontraktu.
Wysokość Opłat Subskrypcyjnych może się zmieniać, ale nie wpływa to na Kontrakty zawarte przed zmianą wysokości Opłat Subskrypcyjnych, chyba że przepisy obowiązującego prawa, postanowienia Kontraktu lub ustalenia Usługodawcy oraz Usługobiorcy przewidują inaczej.
Aby złożyć Zamówienie, Usługobiorca musi również wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności Opłaty Subskrypcyjnej, mianowicie:
serwis Stripe; albo (co oznacza brak możliwości łączenia w jednym Kontrakcie dwóch sposobów płatności)
przelew tradycyjny.
W przypadku skorzystania z serwisu Stripe:
płatność powinna zostać dokona niezwłocznie po zawarciu Kontraktu.
płatność jest realizowana przez Stripe Payments Europe, Ltd. z siedzibą w Dublinie, Irlandia (numer rejestracyjny: 513174, VAT: IE 3206481LH). Szczegóły i regulamin płatności realizowanej za pośrednictwem serwisu Stripe dostępne są na stronie internetowej www.stripe.com. W przypadku wyboru przez Usługobiorcę tego sposobu płatności, Usługobiorca zostanie przekierowany poza Aplikację w celu wykonania płatności.
W braku dokonania płatności w ww. terminach—Usługodawca może odstąpić od Kontraktu, bez wyznaczania dodatkowego terminu na zapłatę. Po otrzymaniu płatności Usługodawca wystawi Usługobiorcy fakturę VAT zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa podatkowego i prześle ją Usługobiorcy na adres email przypisany do Konta, z którego złożono Zamówienie lub na inny adres email wskazany przez Usługobiorcę podczas składania Zamówienia.
Usługobiorca w dowolnym momencie może złożyć do Usługodawcy wniosek o zmianę rodzaju Pakietu.
OGRANICZENIA
Użytkownik oraz Usługobiorca mają obowiązek używania Aplikacji w sposób zgodny z Regulaminem, Kontraktem, przepisami prawa, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego.
Aplikacja nie umożliwia ani Usługobiorcom ani Użytkownikom dodawania treści, co zgodnie z definicją usług pośrednich w Akcie o Usługach Cyfrowych (DSA), oznacza, że nie kwalifikuje się jako platforma internetowa. W związku z tym, przepisy DSA dotyczące moderowania treści, zgłaszania nielegalnych treści oraz inne związane z tym obowiązki nie mają zastosowania do tej Aplikacji.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Usługodawca dokłada starań, aby publikowane w Aplikacji informacje były aktualne, kompletne oraz zgodne z rzeczywistości oraz obowiązującymi przepisami prawa—ale nie składa w tym zakresie żadnych oświadczeń ani zapewnień.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Usługobiorcy oraz Użytkowników za aktualność i kompletność informacji opublikowanych w Aplikacji, a także za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z zastosowaniem się do nich.
Poza przypadkami opisanymi w pkt. 6.1—6.2 Regulaminu, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
błędy Aplikacji (w tym przerwy w działaniu Aplikacji) powstałe wskutek działania siły wyższej, tj. zdarzenia o charakterze nagłym, niespodziewanym, którego działania ani Usługodawca ani Usługobiorca nie byli w stanie przewidzieć;
błędy Aplikacji (w tym przerwy w działaniu Aplikacji) powstałe na skutek okoliczności niezależnych od Usługodawcy, w tym powstałe z uwagi na okoliczności dotyczące innych podmiotów (na przykład dostawcy serwera);
błędy Aplikacji (w tym przerwy w działaniu Aplikacji) będące wynikiem nieprawidłowego działania serwera;
błędy Aplikacji (w tym przerwy w działaniu Aplikacji) wynikające z winy Usługobiorcy lub Użytkownika, w tym na przykład będące skutkiem niewłaściwego korzystania z Aplikacji;
działania osób trzecich mające na celu zakłócenie prawidłowego funkcjonowania Aplikacji, takie jak próby włamań, ataki DDoS lub inne zdarzenia o zbliżonym charakterze.
Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu wyrządzonych szkód w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązań określonych w Regulaminie ograniczona jest do szkód rzeczywiście poniesionych przez Usługobiorcę, a łączne odszkodowanie z tytułu poniesionych szkód nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej trzykrotności ostatniej Opłaty Subskrypcyjnej uiszczonej przez Usługobiorcę.
Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu utraconych korzyści jest wyłączona.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody związane z udostępnieniem lub brakiem udostępnienia Użytkownikom przez Usługobiorcę danych do logowania się do Aplikacji.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane w ramach Aplikacji, pod warunkiem, że Usługodawca:
nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub Treściach Zabronionych, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych—nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub Treściach Zabronionych; lub
podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
Jeśli Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu odpowiednie organy ścigania.
WYPOWIEDZENIE UMOWY
Usługobiorca ma prawo wypowiedzieć umowę dotyczącą Usługi Konta oraz Kontrakt w każdej chwili bez zachowania okresu wypowiedzenia, wysyłając stosowne oświadczenie na adres email kontakt@owu24.pl. W przypadku takiego wypowiedzenia Usługodawca nie ma obowiązku zwrotu Opłaty Subskrypcyjnej zapłaconej przez Usługobiorcę za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiło wypowiedzenie.
Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę dotyczącą Usługi Konta oraz Kontrakt z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Usługobiorca zostanie poinformowany o tym fakcie za pośrednictwem wiadomości email, na adres email przypisany do jego Konta. W takim przypadku Usługodawca zwróci Opłatę Subskrypcyjną poniesioną przez Usługobiorcę w części należnej za niewykorzystany odcinek okresu rozliczeniowego, w którym nastąpiło wypowiedzenie.
Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę dotyczącą Usługi Konta oraz Kontrakt w każdej chwili bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz bez obowiązku zwrotu Opłaty Subskrypcyjnej poniesionej przez Usługobiorcę za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiło wypowiedzenie w przypadku nieusunięcia naruszenia przez Usługobiorcę warunków Regulaminu, Kontraktu lub przepisów prawa, pomimo wyznaczenia przez Usługodawcę odpowiedniego (nie krótszego niż 7 dni) terminu na usunięcie.
AKTUALIZACJE
Usługodawca ma prawo do dokonywania Aktualizacji (rozumianych tu jako poprawki, ulepszenia oraz inne modyfikacje Aplikacji; “Aktualizacje”).
W przypadku planowanego wykonania Aktualizacji, Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o planowanym Oknie Serwisowym (rozumianym tu jako zaplanowany czas wyłączenia Aplikacji z eksploatacji celem wykonania prac związanych z Aktualizacją; “Okno Serwisowe”) z odpowiednim wyprzedzeniem. Powiadomienie może nastąpić przez przesłanie wiadomości email lub zamieszczenie odpowiedniego komunikatu w Aplikacji.
W trakcie dokonywania Aktualizacji, Aplikacja może być przez pewien czas niedostępna dla Usługobiorcy (w tym Użytkowników) lub mogą pojawiać się inne niedogodności spowodowane Aktualizacją.
Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby Okno Serwisowe było ustalane w godzinach 22:00—08:00 lub w dni ustawowo wolne od pracy oraz aby było maksymalnie krótkie i możliwie najmniej uciążliwie dla Usługobiorcy (oraz Użytkowników).
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych w Aplikacji, Usługodawca podejmie odpowiednie środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby postronne danych przesyłanych przez Internet. W szczególności Usługodawca zobowiązuje się do:
zabezpieczenia danych poprzez wykonywanie backupu, przy czym Usługodawca informuje, że backup jest wykonywany nie rzadziej niż co 24 godziny oraz że przechowuje backup za ostatnie 7 dni. Wykonane backupy, które są starsze niż 7 dni, są usuwane;
zabezpieczenia transmisji danych w ramach Aplikacji szyfrowaniem SSL.
Usługodawca zobowiązuje się do nieprzekazywania danych dostępnych w Aplikacji podmiotom trzecim, z wyjątkiem przypadków wskazanych wprost w Regulaminie lub w Kontrakcie.
REKLAMACJE
Usługobiorca może zgłaszać reklamacje dotyczące nieprawidłowego funkcjonowania Aplikacji lub innych przypadków niezgodności Usług z Regulaminem lub Kontraktem na adres email kontakt@owu24.pl.
Termin rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę wynosi 14 dni od dnia jej otrzymania.
Zgłaszający reklamację winien wskazać nieprawidłowości w funkcjonowaniu Aplikacji i okoliczności ich ujawnienia.
DANE OSOBOWE
Usługobiorca powierza Usługodawcy przetwarzanie danych osobowych Użytkowników i innych danych osobowych wprowadzonych do Aplikacji, zgodnie z warunkami powierzenia przetwarzania danych osobowych zamieszczonymi w Załączniku nr 2 do Regulaminu. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych, oparta na ww. warunkach, zostaje zawarta między Usługobiorcą a Usługodawcę z chwilą zaakceptowania przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu.
Usługodawca będzie przetwarzał powierzone mu dane osobowe jako podmiot przetwarzający w rozumieniu art. 28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Dodatkowo, dane osobowe niezbędne do przygotowania oraz zawarcia umowy dotyczącej Usługi Konta lub też Kontraktu, kontrolowane przez Usługobiorcę—takie jak imiona, nazwiska, emaile oraz stanowiska zarządców, właścicieli, reprezentantów i innych przedstawicieli Usługobiorcy (każdy z nich, “Podmiot Danych”)—po ich przekazaniu przez Usługobiorcę są niezależnie administrowane przez Usługobiorcę w celach i zakresie niezbędnym do przygotowania, zawarcia oraz wyegzekwowania umowy dotyczącej Usługi Konta, Kontraktu lub innych zobowiązań wynikających z Regulaminu. Dane te będą przechowywane lub też inaczej przetwarzane przez Usługodawcę i inne uprawnione osoby przez okresy: (i) obowiązywania stosunków umownych lub odszkodowawczych, (ii) umożliwiające dochodzenie roszczeń stamtąd wynikających lub (iii) przepisane prawem. Nadto:
Usługodawca może przekazać dane następującym kategoriom odbiorców: biurom rachunkowym, kancelariom prawnym, dostawcom infrastruktury technicznej lub aplikacji chmurowych oraz innym podmiotom, które zwyczajowo są angażowane pomocniczo do realizacji umowy dotyczącej Usługi Konta oraz Kontraktu lub wykonania zobowiązań z nich wynikających. Usługodawca nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych, ani też podejmować decyzji lub w podobnie istotny sposób wpływać na Podmiot Danych w oparciu o wyłącznie zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych.
Z zastrzeżeniem wyłączeń, ograniczeń lub szczególnych warunków przewidzianych w przepisach obowiązującego prawa o ochronie danych osobowych, Podmiot Danych ma prawo żądać od Usługodawcy dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przeniesienia i usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych, a także wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania—sugerowana forma kontaktu: email Usługodawcy kontakt@owu24.pl. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Usługodawcę, Podmiotowi Danych przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego—w polskich warunkach: do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/).
Ponadto, Usługobiorca zobowiązany jest poinformować Podmioty Danych o fakcie kontrolowania ich danych przez Usługodawcę oraz o przysługujących im prawach w związku z tym przetwarzaniem.
Przetwarzanie danych osobowych osób korzystających ze Strony Internetowej jest opisane w Polityce Prywatności, dostępnej pod następującym linkiem https://owu24.pl/blog/polityka-prywatno%C5%9Bci-i-przetwarzania-danych-osobowych.
ZMIANA REGULAMINU
Usługodawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu z powodów takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana funkcjonalności Aplikacji lub zmiana zakresu świadczonych Usług.
Usługodawca powiadomi o zmianach w Regulaminie:
poprzez przesłanie nowej wersji Regulaminu z informacją o zmieniających się postanowieniach; lub
poprzez udostępnienie nowej wersji Regulaminu w Aplikacji; lub
poprzez zamieszczenie komunikatu widocznego po zalogowaniu się na Konto.
Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, który nie będzie krótszy niż 7 dni od powiadomienia Usługobiorcy o zmianach.
Zmiany Regulaminu wiążą Usługobiorcę, jeśli nie wypowiedział on umowy dotyczącej Usługi Konta lub Kontraktu w terminie 7 dni od dnia powiadomienia go o zmianie Regulaminu. Wypowiedzenie powinno nastąpić pod rygorem nieważności w formie pisemnej lub w formie dokumentowej w postaci wiadomości email.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin obowiązuje od dnia 1 lipca 2024 roku. Regulamin dostępny jest w Aplikacji.
Załączniki są integralną częścią Regulaminu. Żadne ogólne warunki Usługobiorcy, oświadczenia Usługobiorcy, które nie zostały zawarte w Kontrakcie, ani jakiekolwiek inne zastrzeżenia mające na celu lub mogące być rozumiane jako modyfikacje Regulaminu lub Kontraktu, które nie zostały wyraźnie i w sposób udokumentowany zaakceptowane przez Usługodawcę, nie są wiążące dla Usługodawcy.
W przypadku wystąpienia niespójności między postanowieniami Kontraktu a treścią Regulaminu, przeważają postanowienia Kontraktu zawartego przez Usługodawcę oraz Usługobiorcę.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU
Warunki powierzenia przetwarzania danych osobowych.
ZAŁĄCZNIK NR 1:
WARUNKI POWIERZENIA
PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Identyfikacja Stron: Te warunki powierzenia przetwarzania danych osobowych zostały ustalone przez Softwise.AI spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Bolesława Prusa 2, 00-403 Warszawa; rejestracja: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, numer KRS: 1097298; NIP: 9522254365; kapitał zakładowy: PLN 5 000,00; adres email: adres email; „Softwise”) i wiążą Softwise oraz Usługobiorcę w rozumieniu Regulaminu OWU.PL („Regulamin”), do którego te warunki stanowią załącznik („Usługobiorca”). Terminy pisane w tych warunkach wielką literą mają znaczenie przypisane im w Regulaminie, o ile nie przewidziano dla nich w tych warunkach specyficznych definicji.
Cel i Zakres Przetwarzania Danych: Przetwarzanie danych osobowych następuje w związku ze świadczeniem przez Softwise Usług.
Rola Stron w Przetwarzaniu Danych: W ramach tych warunków Softwise jest podmiotem przetwarzającym w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; „RODO”), a Usługobiorca—administratorem (danych osobowych) w rozumieniu RODO.
Powierzenie Przetwarzania: (a) Usługobiorca powierza Softwise przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 28 RODO, na zasadach i w celu określonym w tych warunkach. (b) Softwise zobowiązuje się przetwarzać powierzone mu dane osobowe zgodnie z tymi warunkami, RODO oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa. (c) Softwise oświadcza, iż stosuje środki bezpieczeństwa spełniające wymogi RODO.
Zakres i Cel Przetwarzania Danych: (a) Softwise będzie przetwarzać dane osobowe kontrolowane i powierzone przez Usługobiorcę, w tym login (email), hasło, numer telefonu oraz historię Użytkownika (przeglądane informacje, cookies, a także historię zapytań). (b) Powierzone dane osobowe będą przetwarzane przez Softwise wyłącznie w celu realizacji Usług.
Sposób Wykonania Przetwarzania: (a) Softwise zobowiązuje się do zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych poprzez stosowanie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanym z przetwarzaniem danych osobowych, o których mowa w art. 32 RODO. (b) Softwise dołoży należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych. (c) Softwise dopuści do przetwarzania danych osobowych tylko takie osoby, które muszą zajmować się ich przetwarzaniem w celu realizacji Usług, nada upoważnienia do przetwarzania danych osobowych tym osobom i przedstawi na żądanie Usługobiorcy listę osób upoważnionych. Softwise zapewni zachowanie w tajemnicy, o której mowa w art. 28 ust. 3 lit. b RODO, przetwarzanych danych przez osoby upoważnione. (d) Softwise po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem usunie lub zwróci Usługobiorcy, według jego wskazania, wszelkie dane osobowe oraz usunie wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii lub prawo polskie nakazują przechowywanie danych osobowych. (e) W miarę możliwości Softwise pomaga Usługobiorcy w niezbędnym zakresie wywiązywać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, oraz wywiązywania się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO. (f) Softwise po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych bez zbędnej zwłoki zgłasza je Usługobiorcy w ciągu 48 godzin.
Prawo Kontroli: (a) Usługobiorca zastrzega sobie prawo kontroli, czy środki zastosowane przez Softwise przy przetwarzaniu i zabezpieczeniu powierzonych danych osobowych spełniają postanowienia tych warunków. (b) Usługobiorca realizować będzie prawo kontroli w godzinach pracy Softwise i z minimum 14-dniowym wyprzedzeniem. (c) Softwise usunie uchybienia stwierdzone podczas kontroli w terminie wskazanym przez Usługobiorcę, nie dłuższym niż 30 dni. (d) Softwise udostępni Usługobiorcy wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO.
Podpowierzenie: (a) Softwise może powierzyć dane osobowe objęte tymi warunkami do dalszego przetwarzania podwykonawcom jedynie w celu wykonania Usług za powiadomieniem o tym Usługobiorcy. Podwykonawca winien spełniać te same gwarancje i obowiązki, jakie zostały nałożone na Softwise. (b) Przekazanie powierzonych danych do państwa trzeciego może nastąpić jedynie na pisemne polecenie Usługobiorcy. (c) Softwise ponosi pełną odpowiedzialność wobec Usługobiorcy za niewywiązanie się ze spoczywających na podwykonawcy obowiązków ochrony danych.
Odpowiedzialność Softwise: (a) Softwise jest odpowiedzialny za udostępnienie lub wykorzystanie danych osobowych niezgodnie z treścią tych warunków, a w szczególności za udostępnienie powierzonych do przetwarzania danych osobowych osobom nieupoważnionym. O ile nie jest to sprzeczne z obowiązującym prawem, odpowiedzialność cywilnoprawna Softwise względem Usługobiorcy ograniczona jest do wysokości miesięcznego wynagrodzenia należnego na podstawie Kontraktu. (b) Softwise zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Usługobiorcy o jakimkolwiek postępowaniu, w szczególności administracyjnym lub sądowym, dotyczącym przetwarzania przez Softwise danych osobowych określonych w tych warunkach, o jakiejkolwiek decyzji administracyjnej lub orzeczeniu dotyczącym przetwarzania tych danych, skierowanych do Softwise, a także o wszelkich planowanych, o ile są wiadome, lub realizowanych kontrolach i inspekcjach dotyczących przetwarzania u Softwise tych danych osobowych, w szczególności prowadzonych przez inspektorów upoważnionych przez krajowy organ nadzorczy.
Czas Obowiązywania: (a) Te warunki obowiązują od daty ich akceptacji przez Usługobiorcę przez czas świadczenia Usług. (b) Usługobiorca może rozwiązać umowę powierzenia przetwarzania danych opartą o te warunki ze skutkiem natychmiastowym, gdy Softwise: (i) pomimo zobowiązania go do usunięcia uchybień stwierdzonych podczas kontroli nie usunie ich w wyznaczonym terminie; (ii) przetwarza dane osobowe w sposób niezgodny z tymi warunkami; lub (iii) powierzył przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi pomimo sprzeciwu Usługobiorcy.
Zasady Zachowania Poufności: (a) Softwise zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, danych, materiałów, dokumentów i danych osobowych otrzymanych od Usługobiorcy i od współpracujących z nim osób oraz danych uzyskanych w jakikolwiek inny sposób, zamierzony czy przypadkowy, w formie ustnej, pisemnej lub elektronicznej („Informacje Poufne”). (b) Softwise oświadcza, że w związku ze zobowiązaniem do zachowania w tajemnicy Informacji Poufnych nie będą one wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane bez pisemnej zgody Usługobiorcy w innym celu niż wykonanie Usług, chyba że konieczność ujawnienia posiadanych informacji wynika z obowiązujących przepisów prawa lub tych warunków. (c) Strony zobowiązują się do dołożenia wszelkich starań w celu zapewnienia, aby środki łączności wykorzystywane do odbioru, przekazywania oraz przechowywania Informacji Poufnych gwarantowały zabezpieczenie Informacji Poufnych, w tym zwłaszcza danych osobowych powierzonych do przetwarzania, przed dostępem osób trzecich nieupoważnionych do zapoznania się z ich treścią.
Postanowienia Końcowe: (a) Warunki są dostępne na stronie internetowej Aplikacji i stanowią integralną część Regulaminu. (b) W sprawach nieuregulowanych zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego oraz RODO. (c) Sądem właściwym dla rozpatrzenia sporów wynikających z tych warunków będzie sąd właściwy dla Softwise.
–
POLITYKA PRYWATNOŚCI
OWU24.PL
I. OGÓLNE INFORMACJE
A. Polityka Prywatności
Ta polityka prywatności („Polityka”) określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników witryny internetowej OWU.PL (odpowiednio, „Użytkownicy” oraz „Witryna”).
B. Administrator Danych
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Witryny jest Softwise.ai spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Bolesława Prusa 2, 00-403 Warszawa; rejestracja: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, numer KRS: 1097298; numer NIP: 9522254365; kapitał zakładowy: 5 000,00 PLN; adres e-mail: kontakt@owu24.pl; „Administrator”).
II. ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH
A. Rodzaj danych, cel i podstawa prawna ich przetwarzania
1. Formularz kontaktowy:
a. Rodzaj danych: Imię i nazwisko, dane kontaktowe, w tym adres e-mail, oraz dane nieustrukturyzowane, w tym treść wiadomości.
b. Cel: Komunikacja z Użytkownikiem, marketing e-mailowy własnych usług Administratora.
c. Podstawa prawna: Art. 172 ust. 1 w związku z art. 174 ustawy—Prawo telekomunikacyjne; art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda) oraz art. 6 ust. 1 lit. f (prawnie uzasadniony interes Administratora w utrzymaniu komunikacji z Użytkownikiem oraz przedstawieniu oferty) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych, które uchyla dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; „RODO”).
2. Chatbot:
a. Rodzaj danych: Imię i nazwisko, dane kontaktowe, w tym adres e-mail, oraz dane nieustrukturyzowane, w tym treść wiadomości.
b. Cel: Komunikacja z Użytkownikiem, marketing e-mailowy własnych usług Administratora.
c. Podstawa prawna: Art. 172 ust. 1 w związku z art. 174 ustawy—Prawo telekomunikacyjne; art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda) oraz art. 6 ust. 1 lit. f (prawnie uzasadniony interes Administratora w utrzymaniu komunikacji z Użytkownikiem oraz przedstawieniu oferty) RODO.
B. Czas przetwarzania i przechowywania danych osobowych
Dane są przetwarzane tak długo, jak jest to konieczne do osiągnięcia celów wskazanych w Sekcji II.A, powyżej.
Dane przetwarzane na podstawie zgody są przetwarzane do momentu wycofania zgody na ich przetwarzanie lub do wyczerpania celów przetwarzania (stosuje się wcześniejszą datę). Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można wycofać w dowolnym momencie, np. za pośrednictwem adresu email. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody.
Dane niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora są przetwarzane tylko tak długo, jak jest to konieczne dla zamierzonych celów lub do momentu wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania. Przetwarzanie to może być kontynuowane mimo sprzeciwu, jeżeli Administrator wykaże (i) istotne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania przeważające nad interesami, prawami i wolnościami Użytkownika, lub (ii) konieczność przetwarzania w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Dane przetwarzane w celu wykonania umowy, której Użytkownik jest stroną, lub w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, są przetwarzane tak długo, jak jest to konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych oraz do spełnienia wymogów prawnych. Przetwarzanie to obejmuje przygotowanie, negocjowanie, realizację i zarządzanie umową. Dane będą przechowywane tak długo, jak wymaga tego obowiązujące prawo dotyczące przechowywania oraz w celu rozwiązania sporów lub egzekwowania umów.
C. Obowiązek podania danych osobowych
Użytkownik nie jest zobowiązany do podania danych osobowych Administratorowi. Brak podania danych może skutkować niemożliwością uzyskania odpowiedzi na zapytanie lub ofertę dotyczącą usług Administratora. Ponadto brak podania danych może wpłynąć na możliwość dostarczania newsletterów, ponieważ przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wysyłania tych komunikatów.
D. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania potwierdzenia, czy są one przetwarzane, a jeśli tak—prawo do wglądu w nie oraz do otrzymania kopii przetwarzanych danych osobowych.
Użytkownik ma prawo do sprostowania danych osobowych, w tym prawo do żądania od Administratora natychmiastowej korekty wszelkich nieprawidłowych danych osobowych.
Użytkownik ma prawo do usunięcia danych osobowych.
Użytkownik ma prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Użytkownik ma prawo do przenoszenia danych, w tym prawo do otrzymania danych oraz ich przekazania innemu administratorowi lub, jeśli to technicznie możliwe, do bezpośredniego przekazania danych innemu administratorowi—w przypadkach, gdy dane są przetwarzane na podstawie umowy lub zgody w sposób zautomatyzowany.
Użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy dane są przetwarzane w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, chyba że Administrator wykaże (i) istotne prawnie uzasadnione powody przetwarzania, które przeważają nad interesami, prawami i wolnościami Użytkownika, lub (ii) podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych—Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/)—jeśli uzna, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa.
E. Wykonywanie praw
Każdy Użytkownik ma prawo do kontaktu z Administratorem w celu złożenia wniosku dotyczącego wykonywania praw wskazanych w Sekcji II.D, powyżej. Wnioski będą rozpatrywane zgodnie z przepisami RODO, w tym z prawem do weryfikacji tożsamości Użytkownika.
Wnioski należy składać np. pisemnie na adres e-mail lub wysłać na adres siedziby Administratora.
Jeśli Administrator nie przetwarza danych Użytkownika (z wyjątkiem przetwarzania danych osobowych na potrzeby samego wniosku), Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany, a jego dane zostaną natychmiast usunięte.
Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku Administrator poinformuje Użytkownika oraz odnotuje stosowne informacje w swoim rejestrze.
Zazwyczaj Administrator rozpatruje wniosek Użytkownika natychmiast, nie później niż w ciągu jednego (1) miesiąca od daty otrzymania odpowiedniego wniosku. Ze względu na skomplikowany charakter wniosku lub liczbę wniosków termin może zostać przedłużony do dwóch (2) miesięcy, o czym Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany.
III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Wszelkie incydenty wpływające na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkowników należy zgłaszać na adres email lub przesyłać na adres siedziby Administratora.
Administrator zastrzega sobie prawo do ujawnienia wybranych informacji lub danych osobowych Użytkownika odpowiednim organom lub stronom trzecim, które zażądają takich informacji/danych na podstawie prawnej i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Administrator może przekazać dane następującym kategoriom odbiorców: biurom rachunkowym, kancelariom prawnym, dostawcom infrastruktury technicznej lub aplikacji chmurowych oraz innym podmiotom, które zwyczajowo są angażowane pomocniczo do realizacji celów przetwarzania. Wśród ww. podmiotów znajduje się Calendly (https://calendly.com/privacy) oraz Intercom (https://www.intercom.com/legal/terms-and-policies). Należy zauważyć, że zarówno Calendly, jak i Intercom są podmiotami niezależnymi od Administratora i posiadają własne polityki prywatności, z którymi należy się zapoznać.
Z wyjątkiem przypadków określonych w Polityce dane osobowe nie będą ujawniane żadnym osobom trzecim ani organom bez zgody osoby, której dane dotyczą.
Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych, ani też podejmować decyzji lub w podobnie istotny sposób wpływać na Podmiot Danych w oparciu o wyłącznie zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych.